Sziszi konyha 2.

Kellemes időtöltést kívánok neked .Köszönöm amiért megnézted a blogot.Remélem találtál kedvedre valót a receptek között.Ha gondolod,nézzél be a másik blogomra is.http://sziszikonyha2.blogspot.hu

2012. július 16., hétfő

rántott gomba

ez egy klasszikus előétel,nem hinném,hogy lenne olyan ember aki nem szereti,tartármártással,és főtt rizzsel az egyik legismertebb előételeink egyike
most csak a rántott gomba elkészítését írom le..............

Hozzávalók

  1. nos én mint mindig most is a champignon gombát használom,ebből is a kimondottan rántani-valóakat,tehát a jó nagyokat választottam ki
  2. 1 kg gomba
  3. zsemlemorzsa
  4. liszt
  5. 4-5 tojás
  6. olaj a sütéshez

Elkészítés

  • rögtön azzal kezdeném,hogy szándékosan nem írtam a zsemlemorzsa,és a liszthez mennyiségeket,hiszen azt mindenki tudhatja már,hogy a rántani való dolgokhoz mindig annyi kell ezekből,hogy elég legyen,ezt meg így kiszámolni nem igazán lehet,de ha gondoljátok,és így jobb akkor.......legyen kb.20 dkg liszt,és ugyan ennyi a zsemlemorzsa is
  • a gomba fejeket megtisztítom,és lemosom forróvízzel,ezzel az esetlegesen megtapadt baktériumokat semlegesítem,legalábbis azt hiszem,de én így tanultam anyukámtól
  • az olajt közben felteszem a tűzhelyre,hogy mire bepanírozom a gombákat addigra pontosan a kellő hőfokra hevüljön,ugyan is a gomba fejeket hirtelen kell bő forró olajban kisütni
  • a megtisztított gomba fejeket először lisztbe forgatom
  • majd a felvert,és meg sózott tojásba
  • most jöhet a zsemlemorzsa
  • és zsupsz a forró olajban pirosra sütöm,hát ennyi

Jó étvágyat:::))))))

2 megjegyzés:

Sziszi írta...

ez igen csak kis ütős előétel,borzalmas mennyiséget meglehet belőle enni.............

Sziszi írta...

http://grocceni.com/recept/rantottgomba.html