Sziszi konyha 2.

Kellemes időtöltést kívánok neked .Köszönöm amiért megnézted a blogot.Remélem találtál kedvedre valót a receptek között.Ha gondolod,nézzél be a másik blogomra is.http://sziszikonyha2.blogspot.hu

2012. július 29., vasárnap

göngyölt csirkemell ricottás spenóttal tőltve,párolt basmati rizzsel

megmondom az igazat ez sem ennek indult hanem spenótos,ricottás tésztának,de ez lett belőle


Hozzávalók
  1. egy egész filézett csirkemell,ez ugye kettő darab
  2. 20 dkg friss spenót,mangold,római saláta......
  3. 2 gerezd fokhagyma
  4. oliva olaj
  5. frissen őrölt fekete bors,és szerecsendió
  6. 10 dkg ricotta

Elkészítés

  • a csirkemell filéket óvatosan félbe vágom de nem teljesen,csak jó mélyen bevágok a késsel,majd széjjel hajtom az így "ketté" vágott filéket,jó nagyok lettek,de kell is a töltelék végett
  • a fokhagymát tisztítom,apróra vágom
  • olajt hevítek,mehet a fokhagyma,majd a tisztított spenót,csak annyi időre amíg éppen csak össze esik,nem kéretik szét főzni,nem erről szól a dolog,no most jöhet a ricotta is bele,így kevergetve párolgatom egy párpercig
  • közben ízlésnek megfelelően fűszerezem,szerecsendióval,sóval,borssal.....el is készült a tölteléknek való,félre teszem
  • az előre elkészített filéket kissé ki klopfolom,sózom,és megtöltöm a közben meghűlt ricottás spenóttal
  • mindig csak a hús egyik végébe halmozom a tölteléket,hogy könnyen feltudjam göngyölni
  • hús megtöltve,jöhet a göngyölés
  • én úgy tanultam anyutól,hogy magamtól elindulván előre a konyha fal felé göngyölöm a húst,most is így tettem..........meg is csináltam,most ha szükséges akkor fogvájókkal össze tűzöm a hústegy nyeles lábosban ami kb 2 liter,felteszem a vizet forrani,igen a rizsnek,a víz mennyisége 3 x annyi legyen mint a rizs mennyisége
  • egy serpenyőbe némi olivát és vajat teszek,majd teljesen felforrósítom,ebbe a forró "zsiradékban"a gönyölt cuccos minden oldalán hirtelen megpirítom,ezzel gátolván meg az értékes ízek,zamatok sütésközbeni elszökését
  • ez is meg van még sincsen este
  • máris át teszem a göngyölteket egy kisméretű tepsiben,és 200 C -re előmelegített sütőben szép pirosra sütöm
  • közben a föző víz is felforrt,sózom,mehet bele a basmati rizs,lefedem,és kb.15 perc alatt készre párolom
  • ez alatt az idő alatt szépen meghűlt a göngyöltem,amit fel is szeleteltem,tányérra raktam,mellé került a rizs,és díszítettem..........

Jó étvágyat:)))

Nincsenek megjegyzések: