Sziszi konyha 2.

Kellemes időtöltést kívánok neked .Köszönöm amiért megnézted a blogot.Remélem találtál kedvedre valót a receptek között.Ha gondolod,nézzél be a másik blogomra is.http://sziszikonyha2.blogspot.hu

2012. július 2., hétfő

Paprikás krumpli ahogy a "sógorék" csinálják




azért írtam,hogy "sógor" mert ezt a fajta paprikás krumpli receptet,a szomszédos Ausztriában
/ sógorék/ lestem el egy étteremben,az az fedeztem fel az étlapon,és megkértem a pincért,hogy legyen szíves a szakácstól kérje el a receptet

Hozzávaló
  1. 2 kg burgonya
  2. 2 kg vöröshagyma
  3. 20 dkg szalonna
  4. 1-1 1/2 ek.őrölt édes paprika
  5. só ízlés szerint
  6. annyi forró víz amennyi pont ellepi a burgonyát

Elkészítés

  • burgonyát megtisztítom,és fel szeletelem hasábokra vagy felaprítom kockákra

  • hagymát megtisztítom,majd fel szeletelem


  • a szalonnát felszeletelem,majd "kockákra" vágom



  • jöhet az edény,máris teszem bele a szalonnát,zsírjára olvasztom
  • amit kellően kiolvadt a zsír a szalonnából,és kissé meg is pirult,máris teszem bele a hagymát
  • a hagymát folyamatos keverés mellett megdinsztelem,és kissé le pirítom
  • most a burgonyát teszem bele de két részletben,és ezt is folyamatosan keverem

  • az első részt követően teszem az őrölt paprikát,majd így kevergetve pirítom a finomságot tovább
  • teszem a második adag burgonyát,párpercig ezt is kevergetve pirítom,sózom,és máris jöhet a forró víz
  • mint említettem a víz csak annyi legyen,hogy ellepje a burgonyát,a sógorék rövid lével eszik,és semmi nokedli,vagy tarhonya,esetleg kolbász
  • nos tényleg finom így is,de azért a kovászolt uborkát azt én nem hagyom el,hiszen itthon az dukál hozzá,egy jó nagy szelet barna kenyérrel
  • most lehet tölteni a fröccsnek valót............

Jó étvágyat:))))

Nincsenek megjegyzések: