Sziszi konyha 2.

Kellemes időtöltést kívánok neked .Köszönöm amiért megnézted a blogot.Remélem találtál kedvedre valót a receptek között.Ha gondolod,nézzél be a másik blogomra is.http://sziszikonyha2.blogspot.hu

2011. december 6., kedd

Tepertős, lekváros papucs

http://faluvgikurtakonyha.blogspot.com

a hivatkozás alapján kiderül,hogy ez nem az én receptem,a fenti blogról csentem el a tulaj engedelmével,csak ajánlani tudom a hölgy blogoldalát,érdekes posztok vannak ott is...............


Adott egy esős őszi nap, egy nagy adag friss házi tepertő, a kamra polcon néhány üveg saját készítésű szilva lekvár. Akkor mai program legyen tepertős, lekváros papucs készítése.

A férjem anyukája isteni finoman készíti. Tőle van a recept. Persze vannak benne olyan részek, amelyek nem konkrét adagot írtak, (pl. tepertő mennyiség vonatkozásában: Majd érzed, hogy mennyi kell bele, amit a tészta kíván- mondta Ő.) Én számszerűsítettem a mennyiséget. :))

Hozzávalók:
60 dkg liszt
20 dkg darált tepertő
1 ek zsír
2 dkg élesztő
1 tk cukor
kb. 1-1,5 dl tej
1púpos tk só
1 tojás
kb. 1 kis doboz tejföl (én kefírt használtam, mert az volt itthon)
szilvalekvár

A langyos tejben pici cukorral, életet leheltetek az élesztőbe. A lisztet beleszitálom egy tálba, hozzáadom a sót, a tojást, és elmorzsolom benne a zsírt. Mehet bele a darált tepertő és összeállítom a kefírrel. Egy könnyű, zsíros tésztát kapok. Lisztezett edényben pihentetem, szobahőmérsékleten kb. egy óráig.
Két-három mm vastagságúra nyújtom, kis négyzeteket vágok belőle. Mindegyik közepére teszek egy kk. lekvár, a négyzet két átlós sarkát ráhajtom a lekvárra. Sütőpapíros tepsire rakom. Tojással lekenem a tetejét. Előmelegített, 180 fokos sütőben sütöm, kb. 20 percig.

Nincsenek megjegyzések: