Sziszi konyha 2.

Kellemes időtöltést kívánok neked .Köszönöm amiért megnézted a blogot.Remélem találtál kedvedre valót a receptek között.Ha gondolod,nézzél be a másik blogomra is.http://sziszikonyha2.blogspot.hu

2011. december 5., hétfő

mandorlato.........mandulás édesség



A keresztény és zsidó hagyományok szerint, a mandula az élet jelképe,mert tavasszal a mandula fa borul először virágba.Feltörni egy mandulát,meghámozni és megenni annyit jelent,hogy valami titkot fedezünk fel.Az ilyen szimbólumok értelmében,ha valakit ezzel a mandulás finomsággal kínálunk,annak szerencsét, derűt és bölcsességet kívánunk az elkövetkező évre.


hozzávalók

  1. 1 kg mandula
  2. 75 dkg virágméz
  3. 4 db tojás
  4. 1 kk.fahéj
  5. 50 gr. fehér ostyalap


elkészítés


  • először a mandulát veszem kezelésbe,egy tepsiben teszem,szépen egyenletesen elosztom,majd néhány percre irány a sütő és 120 C fokon napoztatom a drágáimat,no persze a sütőt azt előmelegítettem,nem ám úgy a hűvös sütőbe,még aztán tüsszögni fognak a mandulák
  • mi után eleget sütkéreztek a mandula szemek a sütőben,ki veszem a tepsit és a konyha pultra öntöm a mandula szemeket,majd egy száraz konyharuhával jól átdörzsölöm őket,hogy megszabadítsam a mandula szemeket a barna belső héjuktól
  • felmelegítem a mézet,egy forró vízzel teli lábas fölött,folyamatosan keverem kb.20 percig
  • közben mert én nagyon ügyes vagyok,a tojásokat feltöröm,és külön választom a sárgáját a fehérjétől
  • a tojásfehérjét kemény habbá verem,majd a felét a mézhez adom,de ezt úgy csinálom,hogy nagyon vigyázok a habra nehogy össze essen közben
  • még mindig a vízgőz fölött vagyok és tovább főzöm a masszát,úgy kb.30 percig
  • FIGYELEM!!!! folyamatosan kevergetni kell máskülönben az edény aljához, vagy az oldalához tapad,ezt nem szabad engedni
  • 30 perc elteltével,húzzuk le tűzhelyről,és óvatosan keverjük bele a felvert tojásfehérje hab másik felét
  • most hozzá adom a mandulát és várok,hogy langyosra ki hűljön
  • közben csak azért,hogy múlassam az időmet,meg hát amúgy is kell csinálni valamit,tehát fogok egy megfelelő tepsit és kibélelem az ostyalapokkal
  • fogom a LANGYOS mézes-mandulás masszát és óvatosan az ostyalapokra öntöm / simítom /
  • na innentől van a várakozás,mert a teljes kihűlést nem szabad meggyorsítani,annak idő kell,de amikor ki hűlt, akkor lehet szeletelni és befalni ezt a csodás édességet
  • a sütit sokáig ellehet tartani egy süteményes dobozva rakva,persze előtte azért szeleteld fel:))


Jó étvágyat


..........az igazsághoz hozzátartozik,hogy ezt a receptet még ez idáig nem próbáltam megcsinálni,valamint ezt a receptet Olaszországban élő barátaimtól kaptam,tehát nem az én agyszüleményem,de tényleg borzasztóan finom és ízletes,nagyon szeretem,kicsit hasonlít az állaga a boci tejkaramelláéhoz,már aki emlékszik még rá,de ezzel együtt csak csak ajánlani tudom mindenkinek..........

Nincsenek megjegyzések: