Sziszi konyha 2.

Kellemes időtöltést kívánok neked .Köszönöm amiért megnézted a blogot.Remélem találtál kedvedre valót a receptek között.Ha gondolod,nézzél be a másik blogomra is.http://sziszikonyha2.blogspot.hu

2012. január 22., vasárnap

tyúkhúsleves cérnametéltel ,ala én




tegnap az egyik közösségi portálon jeleztem,hogy éppen mit főztem éppen,akkor ott megígértem,hogy lesznek képek is,meg leírás is,nos most teljesítem az ígéretemet.....

Hozzávalók

  • én tegnap a piacon kettőt vettem a tyúkból,mert nagyon jó árban volt, kilója 399 ft.,és ráadásul kicsik voltak, kb 1-1,20 dkg tehát mint említettem ezért vettem kettőt,az egyikből a levest,és egyben sültet,a másikból tyúk pörköltet készítettem
  1. 1 egész tyúk
  2. 4 db sárgarépa
  3. 2 db fehérrépa
  4. 1/4 zeller gumó
  5. 1/5 karalábé
  6. 1 csokor petrezselyem
  7. 1 db burgonya
  8. 1 db vöröshagyma
  9. egész bors /fekete /
  10. 2 gerezd fokhagyma,és aki szereti a csípőset, az tegyen bele a főzés folyamán egy erős paprikát
  11. 1 csomag csiga,vagy cérnametélt tészta

természetesen mehet bele egy 1/4 kelkáposzta,egy két rózsa karfiol,egy marék zöldborsó is,persze van a klasszikus tyúkhúsleves receptje,de ez nem az,én nem iskolában tanultam a főzést........

Elkészítés


  • a tyúkot megmosom,tisztítom és egy kicsit hideg vízben ázni hagyom
  • közben megtisztítom a zöldségeket,és ketté,illetve több felé vágom őket
  • fokhagymát úgy hagyom ahogyan van,nem kell leszedni a haját,úgyis le kell szűrni a levest,az meg a főzés közben leválik a fokhagymáról
  • vöröshagymát természetesen megtisztítom,de egyben hagyom
  • jöhet a tyúk............
  • választok egy akkora fazekat amibe beleteszem a tyúkot,és ha felöntöm vízzel akkor ne látszódjék ki a madár,de maradjon hely a zöldségeknek is
  • tehát a madár fő,a vizet megsóztam,várom,hogy felforrjon
  • forr,na azonnal szedem is le a habját,hiszen tudjátok.............................ezt már annyiszor írtam,tehát most nem írom..............
  • lehaboztam,kóstolom,ha kell akkor utána sózok
  • mehetnek bele a zöldségek,és a szemes bors egészben,takarék lángra teszem,és kb.2 órán keresztül főzöm,én csak ennyi ideig főzöm most,mert nem akarom a tyúkot szét főzni,hiszen akkor hogy sütöm meg egyben.........hmm?
  • le telt az idő,madárka kint van,a levest leszűröm,teszem fel a tésztának a vizet
  • cérnametéltet választottam,ennek csak pár perc kell, és készen is van,lehet tálalni

Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések: