Sziszi konyha 2.

Kellemes időtöltést kívánok neked .Köszönöm amiért megnézted a blogot.Remélem találtál kedvedre valót a receptek között.Ha gondolod,nézzél be a másik blogomra is.http://sziszikonyha2.blogspot.hu

2012. január 11., szerda

sült töltött burgonya héjában sütve

nos én a burgonyát nem főztem hanem a sütőben egyben meg sütöttem,pont úgy ahogyan gyerekkoromban anyukám,csak akkor mi egyszerűen meghámoztuk,meglocsoltuk kacsa,liba,vagy pecsenye /lével/zsírral,és így ettük a téli estéken
/ én soha sem hámoztam,mert imádom a krumpli héját amikor olyan jól megvan sülve/

Na tehát irány a recept,itt megint szándékosan nem írok mennyiséget,és darabot,mert ezt is mindenki maga dönti el,hogy mi az a mennyiség amit el akar készíteni,ebédre a családnak,önmaga számára,vagy a vendégeinek.

Hozzávalók

  1. burgonya
  2. halványító zeller
  3. metélő hagyma /snidling/
  4. petrezselyem
  5. bazsalikom
  6. joghurtos sovány krém sajt
  7. őrölt fehér bors
  8. vaj
  9. lestyán levél,vagy majoránna,ezekből ha nincsen más lehetőség akkor persze jó a szárított változat is
  10. salátalevelek, díszítéshez a tálalásnál
  11. paradicsom,szintén tálaláskor,a díszítésnél kap szerepet
  12. pirított tökmag.illetve pirított napraforgómag,ezekkel majd a kész sült,töltött burgonyák tetejét szórom meg

Elkészítés


  • burgonya szemeket jól megmosom,letörölgetem,és irány az előmelegített forró sütőbe,ott is a legaljára a lemezre,ha a rácsra teszem akkor soha sem fog "megsülni"persze akinek mint nekem,van egy jó nagy vaslemeze amit a gáz tűzhelyre tehet,akkor az azt használja,és pont úgy csinálom mint amikor a padlizsánt készítem,jól megpirítom a burgonya szemeket,de itt egy kissé mérsékelt lángot használok mert a burgonya belsejének meg kell "főnie"
  • amikor a burgonya szemek elkészültek,konyharuhával megfogom,vagy hőálló kesztyűt használok,ellenkező esetben kissé megégethetem a kezemet
  • no szóval megfogom a kész burgonyát,egy bemetszést csinálok rajta,és a bemetszésen keresztül egy teáskanál segítségével óvatosan kivájom a burgonya belsejét,a héját nem dobom el mert ezt fogom később megtölteni
  • az így kinyert burgonyát összetöröm,fűszerezem, az előzőleg megmosott és apróra vágott snidlinggel,zellerszárral,petrezselyemmel,bazsalikom levéllel
  • hozzá keverem a joghurtos krémsajtot,kevés vajat,sózom,fehér borssal megszórom,jól össze dolgozom,és kb 10 percig hagyom állni,hogy egy kissé összeérjenek az ízek
  • a pihentetett masszát vissza töltöm a burgonya héjába,majd 200 C fokra előmelegített sütőben,készre sütöm,nagyobb hőfokot is lehet használni,de ez már így nekem bevált
  • ha elkészült akkor lestyán levéllel,vagy majoránnával díszítem,jön a csavar,pirított tökmag,illetve pirított napraforgómag,ezek igazán jól mutatnak a töltött burgonyákon,és persze ezzel egy kis plusz ízt is varázsolok erre a finom de egyszerű ételre
  • saláta levél ágyon,félbe vágott paradicsommal tálalom

Jó étvágyat hozzá:))))

Nincsenek megjegyzések: