Sziszi konyha 2.

Kellemes időtöltést kívánok neked .Köszönöm amiért megnézted a blogot.Remélem találtál kedvedre valót a receptek között.Ha gondolod,nézzél be a másik blogomra is.http://sziszikonyha2.blogspot.hu

2012. január 18., szerda

"Homoktorta"

ezt a tortát, a nagyi is csinált nagyon sokszor a vasárnapi ebéd utáni desszertnek..........

Hozzávalók

  1. 25 dkg vaj
  2. 12 db.tojás sárgája / a fehérjét nem el dobni /
  3. 1/2 citrom reszelt héja
  4. 25 dkg porcukor
  5. 25 finom liszt
  6. 10 dkg szeletelt mandula


Elkészítés

  • a hozzávalókat keverőtálba teszem,és határozott mozdulatokkal össze keverem
  • természetesen a vaj az szoba hőmérsékletű,a tojásokat ketté választottam,és a citromnak lereszeltem a héját
  • a legvégén amikor már össze állt majdnem a tésztánk akkor óvatos keverő mozdulatokkal hozzáadom a kemény habbá vert tojások fehérjét / a fehérjéket egy mély tálba teszem,adok hozzá egy csipetnyi porcukrot,és indítom a habverő /
  • jól kidolgozom,jöhet a sütés
  • a tésztát egy kivajazott tepsibe / formába /rakom,a tetejét meghintem a szeletelt mandulával
  • NEM forró / közepesen meleg / sütőben megsütöm / tű próba /
  • elkészültem,én találáskor egy kis tejszín habot teszek mellé menta levéllel díszítve

Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések: