Sziszi konyha 2.

Kellemes időtöltést kívánok neked .Köszönöm amiért megnézted a blogot.Remélem találtál kedvedre valót a receptek között.Ha gondolod,nézzél be a másik blogomra is.http://sziszikonyha2.blogspot.hu

2012. június 28., csütörtök

majonézes padlizsánkrém





a majonézes padlizsánkrém egy másik dimenziót nyitott meg előttem,ezt a receptet egy általam nagyon kedvelt szakács asszonytól lestem el,aki nem más mint Zilahy Ágnes, a méltán híres szakácsasszony,aki nagy tudója volt az Erdélyi konyha titkoknak

Hozzávalók

  1. 3 db padlizsán
  2. 3 gerezd fokhagyma
  3. 1 db nagy fej lila hagyma,vagy vöröshagyma
  4. fehér bors őrölve
  5. majonéz kb.5 teáskanálnyi
  6. 1/2 citrom leve
  7. kenyér szeletek,illetve én zsemlét használtam
Elkészítés
  • a padlizsánokat megmosom,leszárítom,majd egy vaslemezre helyezem,és megsütöm
  • persze a sütőben is lehet ezt csinálni csak nem nyeri el azt jó füstös égett ízt,ha valaki szabad tűzön csinálja akkor az jár a legjobban,de a vas lemez ott is kell
  • szóval a padlizsánokat megsütöm,a héjukat lehúzom,
  • és félre teszem egy kissé hűlni

  • a hagymát megtisztítom,és apróra vágom,a fokhagymával ugyan így járok el

  • a kihűlt padlizsánokat tálba teszem,mellé a hagymát,fokhagymát majonézt,sózom,borsozom,de óvatosan,hogy a padlizsán füstös íze domináljon,és egyik hozzávaló se nyomja el a másikat,és a 1/2 citrom levét ráfacsarom
  • egy kézi mixerrel pépesre keverem,és ha kell utána ízesítem még
  • a zsemléket felszeleteltem,és a vaslemezen megpirítottam
  • jöhet a tálalás....................

ha valaki kedveli akkor szeleteljen fel paradicsomot,és paprikát,majd a padlizsánkrémmel megkent pirítosra ráhelyezve fogyassza el egészséggel

Jó étvágyat :))))))

Nincsenek megjegyzések: