Sziszi konyha 2.

Kellemes időtöltést kívánok neked .Köszönöm amiért megnézted a blogot.Remélem találtál kedvedre valót a receptek között.Ha gondolod,nézzél be a másik blogomra is.http://sziszikonyha2.blogspot.hu

2011. október 20., csütörtök

Resztelt máj


80-90 dkg disznómáj,
2 nagy fej vöröshagyma,
1 nagy gerezd fokhagyma,
4 evőkanál olaj,
2 teáskanálnyi pirospaprika,
őrölt bors,
1 evőkanálnyi majoránna,
1/2 mokkáskanálnyi csombor,
1/2 mokkáskanálnyi őrölt kömény,
1 mokkáskanál édes anna,
nyáron friss paprikával és paradicsommal

A vöröshagymát negyedkarikákra vágom, az olajon kis lángon párolom, míg üveges lesz. Közben a májat megmosom és először 1/2 cm széles szeletekre, majd 1 cm széles, rövidebb csíkokra vágom. A hagymát félrehúztam a tűzhelyről és elkevertem benne a fűszereket, a fokhagymagerezdet csak félbe vágtam. Hozzátettem a májat is, plusz kb. 1/2 dl vizet is öntöttem alá. Visszatettem mindezt a tűzre, most már nagy lángra. Zsírjára pirítottam, közben kevergettem. Mikor zsírjára sült, 1 dl vizet megint aláöntöttem. Mikor összeforrt, megint jöhetett alá némi víz. A resztelt májat végig nagy lángon érdemes csinálni, mert így fog sűrű szaftot adni a szétfővő hagyma. Amiatt is végig rotyogva sütöm, mert a májnak elég 10-15 perc. Ha túlsütjük, megkeményedik. Ez az egyik titka. A másik, hogy jó sok vöröshagyma kell alá.
A resztelt máj egyszerű főtt krumplival a legfinomabb, vagy friss kenyérrel. Mert e két körettel ki lehet tunkolni a szaftját. Csak a tányéron sózzuk meg! Mert a disznómáj a sótól szintén megkeményedik!
Bármilyen házi savanyúsággal, vagy salátával tálalható.

Nincsenek megjegyzések: