Sziszi konyha 2.

Kellemes időtöltést kívánok neked .Köszönöm amiért megnézted a blogot.Remélem találtál kedvedre valót a receptek között.Ha gondolod,nézzél be a másik blogomra is.http://sziszikonyha2.blogspot.hu

2011. október 25., kedd

Gombaleves

Gombaleves

Hozzávalók:

Na itt rögtön el is akadhatnánk mert mindenkinek más a szokása és másképpen teszegeti a hozzávalókat.
De ha az én leírásomat követed akkor lásd, Sziszi és barátai konyhájában, a gomba leves hozzávalói:
Kb.50 dkg friss champignon,persze aki teheti az csinálhatja erdei gombából,na az, ütős..
1 csomag leves zöldség,karalábé és zeller nélkül
1 fej közepesen nagy vöröshagyma
só ízlés szerint
bors,természetesen frissen örőlt
1 kk. örőlt piros paprika,de ez el is hagyható
2 ekk.olíva olaj /extra vergine /
kb.2 dl.tejföl 20%
a habaráshoz liszt vagy étkezési keményítő,ezek mennyiségét nehéz meghatározni,de
kb.1-2 ek.mennyiség ami már szerintem elegendő a leves besűrűsítéséhez


Elkészítés:

a megtisztított és felkockázott vöröshagymát,feltesszük egy nagyobbacska edénybe
/kb.2 literes/ dinsztelni ,amibe előzőleg olíva olajat öntöttünk,a dinsztelést követően azonnal beletesszük a megtisztított és apróra vágott zöldséget és a gombát,itt hangsúlyoznám,hogy nem fontos a gombát szeletelni,amint említettem én darabolom /négyfelé vágom a gombafejeket/majd együtt dinszteljük az összes hozzávalót kb.2-5 percig
dinsztelést követően hozzáadjuk a vizet kb.1 1/2 - 2 litert ez megint ízlés dolga,ki mennyire akar sűrű vagy híg levest készíteni
szándékosan hagytam ki az örőlt paprikát mert én nem teszek a levesbe,mások a vöröshagyma dinsztelése közben hintik meg paprikával és a továbbiakban mindent ugyan úgy csinálnak mint az a leírtakban szerepel
a tejfölt szintén szándékosan hagytam ki mert én nem habarom be a levest,hanem a tálalásnál teszek a tányérba,természetesen ha van kedvetek ti be habarhatjátok ha úgy szeretitek,akkor kell hozzá plusz 2ek.telfől és egy kicsi liszt vagy étkezési keményítő, ha akartok akkor tehettek a levesbe egy kevés petrezselyem zöldet is,de csak keveset,hogy ne vegye el a leves igazi ízét

Tejfölös habarás hozzávalók:

tejföl liszt víz, a tejfölt egy kevés liszttel és vízzel csomómentesre elkeverjük, állagra palacsinta sűrűségűnek kell lennie ha levesbe készítjük a habarást, akkor hőkiegyenlítést kell alkalmaznunk, a habarásba teszünk a forró levesből, csomómentesre elkeverjük, és az így kapott masszát hozzáöntjük a leveshez.



Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: