Sziszi konyha 2.

Kellemes időtöltést kívánok neked .Köszönöm amiért megnézted a blogot.Remélem találtál kedvedre valót a receptek között.Ha gondolod,nézzél be a másik blogomra is.http://sziszikonyha2.blogspot.hu

2019. február 10., vasárnap

Pulykamájas pástétom

Gondolom,hogy nem az én receptem lesz az ami világot fog rengetni,de ettől még jó lehet.
 De pástétomok mindig voltak,és mindig is lesznek !



Tele van az internet a különféle májból készített pástétomokból,én egy olyan után kutakodtam,amibe nem kell alkohol,és az eleink is eltudták készíteni,szóval nem a liba májas dologra mentem rá.
És meg is találtam az egyik Szakács könyvben ,egy 1960 s kiadásban.
Az viszont igaz,hogy nem kicsit,de átírtam az eredeti receptet,miért is? Nos az eredeti leírásban liba máj szerepel,és szarvas gomba,no meg a konyak,és az édes fehérbor,ez előbbiek nem kicsit drágák,az utóbbiak meg nem igazán kellettek nekem.


Vélelmezhetően a szegényebb embereknél egy kicsit máshogyan készült,az egyszerűbb alapanyagokat használhatták,nem mint az uraságnál,ott aztán volt a minden bele....
Nos én is a szegényebb változatot készítettem el,az egyszerűbb,a jobban elérhető alapanyagokat használtam.


Hozzávalók:
0.5 kg pulyka máj....Tegyük a májakat egy mélyebb tálba,öntsük rá a tejet,és tegyük hűtőbe egy napra.!
tej...annyi kell amennyi ellepi a pulyka májat
2 db vöröshagyma aprítva,reszelve,olyan közepes nagyságúak ( én itt egy lila,és egy vöröshagymát használtam)
3 gerezd fokhagyma,préselve
1 tk.majoránna
1 tk. mustár ( sima, normál )
1 tk.őrölt fekete bors
10-15 dkg házi vaj ( jó a margarin is )
6 ek. kacsa zsír ( jó az étolaj is )

Elkészítés:

A pulyka májat megtisztítjuk a hártyáktól,meg mossuk,majd konyhai papír törlőkendővel itassuk le a fölös nedvességet.
Jön a tejben áztatásos ceremónia.

Máj beáztatva,kivéve a tejből,leitatva konyhai papír törlőkendővel,vágjuk fel csíkokra és süssük ki 4 ek.kacsa zsírban.
Amint megsült a máj,tegyük félre,és hűtsük ki.
Máj kihűlve,most akinek van robot gépe, az azt használja,akinek bot mixere van,az azt használja...akinek egyik sincsen...hááát marad
a kés...késsel is kiválóan meglehet csinálni,akár csak a tatár beefsteakot, csak késsel kissé melós a dolog.

Hagymákat tisztítsuk meg,majd reszeljük le,persze aki profi,az nyugodt szívvel aprítsa jó apróra fel a hagymákat.

2 ek. kacsa zsíron dinszteljük üvegesre a hagymát,közben sózzuk is meg,dinsztelés közben adjuk hozzá a fokhagymát ( préselve! ),így dinszteljük tovább kb még 2 percig.
Húzzuk le a tűzről adjunk hozzá 0.5 dl vizet,adjuk hozzá a mustárt,őrölt borsot,majoránnát,vissza a tűzhelyre és egyet forraljunk rajta...CSAK EGYET!!!!

Olvasszuk el a vajat,tegyük félre....

Most tegyük a robot gépbe az összes hozzávalót,az olvasztott vaj felét is ,és pürésítsük az egészet össze......kóstoljuk meg közben,ha kell ízesítsünk utána.

Elkészítést követően,jöhet a tárolás.Töltsük megfelelő üvegekbe,tálkába,majd a tetejére tegyünk a maradék olvasztott vajból,így nem szárad ki a pástétom.

Mehet a hűtőbe a fogyasztásra várva.

Pirítóssal való fogyasztását ajánlom...és egy  pohárka vörös bort mellé......persze csak ha nem reggelire fogyasztjátok.

Mindenkinek sok sikert!

Jó étvágyat  kívánok.



Nincsenek megjegyzések: