Sziszi konyha 2.

Kellemes időtöltést kívánok neked .Köszönöm amiért megnézted a blogot.Remélem találtál kedvedre valót a receptek között.Ha gondolod,nézzél be a másik blogomra is.http://sziszikonyha2.blogspot.hu

2019. január 29., kedd

Vörösboros marhapörkölt tócsnin tálalva

Na csak semmi félsz...nem rontottam el ezt a klasszikus marha pörköltet,de nem ám,sőt...inkább emeltem a fényét a tócsnival.

Tulajdonképpen azon gondolkodtam,hogy mit kéne főznöm ebédre egy magamnak.
Irány hűtő,nézzünk szét benne,elindult az  alap anyagok keresése,már mint,hogy mi van itthon és mit miből is tudnék főzni.
Szóval,felfeszítem a hűtő ajtót ( ja mert hetek óta az erkély a hűtő,hiszen "tombol a tél"),tehát a hűtő ajtó felfeszítve. Éppen csak bekukkantottam a hűtőbe,amikor észre vettem,hogy az egyik polcon,szégyenkezve ott van,egy kis lábasban a vörösboros marha pörkölt maradék.
Hoppá,hoppá...micsoda fejedelmi ebédem lesz,gondoltam én ezt magamban.....máris elő a tésztát,vagy tojás liszt víz,só,és nokedli.....aha....forgolódom a konyhában,és mit látok...juj....ott van 2 szem burgonya.....
Azonnal a tócsnira gondoltam...és máris össze állt a kép,vörösboros pörkölt,tócsnin tálalva,és azonnal neki is láttam a tócsni elkészítésének.

Tócsni hozzávalói, egy főre!

2 szem közepesen nagy burgonya
2 ek. liszt ( csapott ek.)
1 db tojás
1 fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma 
ízlés szerint só
ízlés szerint őrölt fekete bors
1 tk. metélt petrezselyem
zsír vagy olaj a tócsni sütéséhez


Elkészítés

Burgonyákat hámozzuk meg,majd nagy lyukú reszelőn,reszeljük le.
Tegyük keverőtálba,sózzuk,borsozzuk,tegyünk bele tojást,lisztet, az aprított petrezselymet,szálakra vágott vöröshagymát,és a préselt fokhagymát,jól keverjük össze.
A nokedlihoz hasonlatos masszát kell kapnunk.
Ha túl sűrű lenne,akkor egy kis zsír,vagy olaj bele,hogy hígabb legyen,ha túl híg lenne,akkor lisztet kíván még a massza.....DE NE FELEDJÜK,HOGY MINDIG KÓSTOLJUNK,MERT NEM KÉNE ELSÓZNI A DOLGOT

Massza kikeverve,jöhet a sütés.

Serpenyőben zsiradékot hevítünk,majd egy evőkanállal beleszaggatjuk a masszát,azonnal, korong formára szét lapítjuk a kanál segítségével,és ropogós pirosra sütjük.

Konyha törlőkendőre kiszedjük a megsült tócsnikat,így a felesleges zsiradékot felitatjuk.

Most jöhet a tálalás...elő a pörköltet,át forrósítottam,lapostányérra tettem 3 db tócsnit,ráhalmoztam a pörköltet,megszórtam aprított petruskával....nyammmmmm :)

Jó étvágyat !


Nincsenek megjegyzések: