Sziszi konyha 2.

Kellemes időtöltést kívánok neked .Köszönöm amiért megnézted a blogot.Remélem találtál kedvedre valót a receptek között.Ha gondolod,nézzél be a másik blogomra is.http://sziszikonyha2.blogspot.hu

2017. december 14., csütörtök

Arancini ( olajban sült panírozott rizsgolyók)

Ültem a babérjaimon,és közben pörgött az agyam azon része,ahol a receptek vannak eltárolva.
Mert hogy az elmúlt napokról,nem kevés főtt rizs maradt,ki dobni,olyat én nem ismerek.
És HOPP!!!!  beugrott, az Olaszok által annyira kedvelt ARANCINI-je ....csodálkoztam is magamon,hogy annyi helyen voltam már az Olaszoknál,és ugye mindig a tészta,a tészta.......
De talán ezért is nem jutott eszembe e remek étel...EDDIG!!!
Most itt van és meg is osztom gyorsan veletek,tudjátok ti is,hogy nem kell feltétlenül a szemetesben végeznie a maradék rizsnek.



Azért ezt a régi történetet,még leírom mint érdekesség,anno hajnalban értem haza,és látom,hogy a mutter semmit készített,na mondom....de előre szólt,hogy ha éjszakázok,akkor nuku kaja,így is lett.
Nézegetem a jégszekrényt,a spájzot,lépek az erkélyre,nyitom a sütő ajtót....hoppá,hoppá..egy lábas főtt rizs,ó mondom itt flamózásom.
Máris vettem elő,irány egy adag a serpenyőbe némi zsírral egyetemben,fogtam a  tojást,tányérba ütöttem,sóztam borsoztam,jó habosra felvertem ,és zsupsz a forró rizsre,ami addigra kissé le is pirult.
Isten ételt kreáltam,azóta is sűrűn készítem,ezért sem értem,hogy mi a fenét törtem annyit a fejemen,hogy mit készítsek a maradék rizsből.

Amúgy azóta nagyon sok Kína étkezdében találkoztam ,tojásos sült rizzsel.....lehet,hogy Kínainak születtem...hihihihihih


Hozzávalók
a maradék főtt  rizs,kinek mennyije maradt,no nem 2 evő kanálnyi mennyiségről van szó...
2 db.tojás
1 maréknyi reszelt sajt/ kb.10-20 dkg/
liszt amennyit felvesz a rizs,egy jól formázható masszát kapjunk

őrölt fekete bors
10 dkg bármilyen félkemény sajt
2 db. virsli opcionális



Elkészítés

A rizshez adunk minden összetevőt,tojást,lisztet,reszelt sajt,sózzuk borsozzuk,össze gyúrjuk,könnyen formázható masszát kell kapnunk,ki adagoljuk,golyókká formázzuk az adagokat.
Az így összeállított rizs golyók közepébe,tehetünk virsli darabkákat,sajt darabkákat,az Olaszoknál van úgy hogy paradicsomos darált húsos mártást,vagy csak előre készített fűszeres darált húst tesznek a rizs golyók közepébe,és így panírozzák majd ki a golyókat.
Liszt,tojás,prézli...ez mindenkinek ismerősen hangzik ugye...szóval ez a hagyományos panír.
Próbáljátok ki:liszt,tojás,kukorica dara,vagy összetört kukorica pehelybe forgassátok a golyókat....isteni lesz ,többször készítettem már ezzel a felállással,rántott húst is....aaaaaahhhhh   nekem,nekem  bejött!




Golyók össze állítva,....serpenyőben,magas falú edényben,tegyünk fel olajat,forrósítsuk fel,és mehetnek bele a rizs golyók,süssük aranybarnára...pillanatok alatt elkészülnek.






Jó étvágyat !

Nincsenek megjegyzések: