Sziszi konyha 2.

Kellemes időtöltést kívánok neked .Köszönöm amiért megnézted a blogot.Remélem találtál kedvedre valót a receptek között.Ha gondolod,nézzél be a másik blogomra is.http://sziszikonyha2.blogspot.hu

2017. december 6., szerda

Rántott gomba & pommes frites

Egy sima egyszerű előétel,bár akár fő ételként is megállja a helyét,van aki rizzsel fogyasztja,de szerintem a sült hasáb burgonyával jobb,persze a tartár mártás az dukál hozzá,de a sima majonézzel is kiváló lehet.


A story tényleg az,hogy a piaci kolbászolásom során,észrevettem az egyik standot,ahol csak 280 forint volt, kilója, a champion gombának,minden másik standon,540 forintot kértek kilójáért.
Na mondom,mi bajom lehet,szemre vételezést követően,úgy döntöttem,hogy bár közeli szavis a gomba,de ha ma elkészítem,akkor teljesen jó még.Így is tettem,forrázás,tisztítás,át vizsgálás,és kezdődött a móka...:)
Piaci körjáratom során,többször "kaptam a szívemhez"  tojás árakat látván,de nem tudtam mit tenni,és bizony vettem 50 forint darab árért ...jajjjjj...de bizony van 60 forintért is....sőt...

Na de kezdjünk neki ....

Hozzávalók:

1 kg champion gomba
25 dkg zsemle morzsa....körülbelül
6 db tojás M-L
25 dkg liszt.....körülbelül
olaj,vagy zsír a sütéshez
1.5 kg  burgonya



Elkészítés:

Gombákat megtisztítjuk,lehúzzuk a "bőrét",törzsét kitörjük,forró vízzel le forrázzuk,átmossuk.
A törzseket,ne dobjuk ki,sokan szeretik,jó pörköltnek,levesbe,de kirántva is ízletes...persze ha sérült,akkor kuka azonnal.

Burgonyát meghámozzuk,majd formára vágjuk ha olyan konyhai szeletelőnk,amivel pommes fritest lehet készíteni.
Ha nincsen,akkor marad a hagyományos hasáb burgonya,sült krumpli forma.

Tojásokat feltörjük,sózzuk,egy villa segítségével felverjük.
Lisztet szitálunk egy edénybe,majd egy másikba a zsemle morzsát tesszük.

Nekilátunk a panírozásnak. 1,lépés,liszt...2.lépés.tojás....3.lépés,prézli ( zsemle morzsa).... tegyük tálcára a panírozott gombákat .




Magas falú serpenyőben,forráspontig hevítsünk olajat,majd óvatosan,magunktól eltolva, tegyük a gombákat az olajba,pillanatok alatt aranybarnára sül.....elkészült...szedjük ki tálba,amibe papír szalvétát tettünk,hogy leitassuk a felesleges olajat ( zsiradékot).
Ezt követően jöhet a burgonya sütése,de akár fordított sorrendben is lehet csinálni.





Szándékosan nem írtam tartár mártás receptet,mert mi sima saláta majonézzel fogyasztjuk.

Jó étvágyat!!!


Nincsenek megjegyzések: