Sziszi konyha 2.

Kellemes időtöltést kívánok neked .Köszönöm amiért megnézted a blogot.Remélem találtál kedvedre valót a receptek között.Ha gondolod,nézzél be a másik blogomra is.http://sziszikonyha2.blogspot.hu

2019. január 16., szerda

Frankfurti leves,ahogyan én készítem.




Ez is "csak egy leves",de milyen ízletes és finom !De azért ne keressétek, ha Frankfurtban,vagy Német nyelv területen jártok,mert ilyen összetétellel ez a  leves nincsen csak nálunk,csak is  a mi sajátságos konyhánkban.
Persze én sem vagyok tévedhetetlen,de én még nem találkoztam a Frankfurti leves ezen változatával a Német konyhában.

Hozzávalók:


1 kisebb fej kelkáposzta (0.5 kg) laskára vágva
2 dl. tejföl
2 gerezd fokhagyma,préselve
1 fej vöröshagyma,aprítva
1 tk. őrölt édes paprika
1 mk. őrölt fekete bors
1 kk. majoránna
só ízlés szerint
10 dkg húsos füstölt szalonna,felkockázva
2 db. nagyobb burgonya,tisztítva és felkockázva




Ha szeretnétek sűríteni,akkor  rántást kell készíteni,vagy étkezési keményítőt használjatok,ez utóbbi nem tartalmaz annyi szénhidrátot mint a fehér liszt.

Rántáshoz:
2 ek.liszt
1 ek.zsír
1 ek.őrölt piros paprika
2-4 pár Frankfurti bőrös virsli

Habaráshoz:
2 ek.étkezési keményítő
2 dl. tejföl

Elkészítés:

Ahogyan én készítettem el.

Káposztának kivágtam a torzsáját,majd a káposztát,laskára vágtam.







Hagymát megtisztítottam,és felaprítottam.

Burgonyákat megtisztítottam, felkockáztam.

Szalonnát felkockáztam.

Virsliket felkarikáztam .


Egy nagyobb edénybe tettem 1 ek.zsírt és a kockára vágott szalonnát,zsírjára sütöttem.

Máris bele tettem az aprított vöröshagymát,üvegesre dinszteltem.

Hozzá adtam a préselt fokhagymát,
1 percig kevertem, hozzá adtam az őrölt paprikát,szintén 1 percig kevertem,majd hozzá adtam kb.1 dl. hideg vizet és ki forraltam az alapot....bocsánat amiért itt nincsen fázis kép,de miután nem szerettem volna,hogy megégjen paprika,és bizony nekem is csak két kezem van, így nem tudtam egyszerre a masinát kezelni ,és az adagolásra illetve a kevergetést megoldani.....

Most az alapra tettem a laskára vágott kelkáposztát,megfonnyasztottam,fel öntöttem 2 l.forró vízzel,hozzá adtam a burgonyát,fűszereztem,sóztam,borsoztam,őrölt köménnyel szórtam meg.



Amikor a burgonya megpuhult,bele tettem a karikára vágott virslit,közepes lángon főztem készre a levest.

Én a habarást választottam,1 ek. étkezési keményítőhöz hozzákevertem a 2 dl.tejfölt és csomó mentesre kevertem,ezt követően,folyamatos keverés mellett adtam a leveshez,egyet forraltam rajta, és máris kész lett a lélek melengető leves.




És aki a rántást preferálja,az ne tegyen a hagymára paprikát,az a rántásba tegye,majd a rántást keverje a leveshez,persze itt is a csomó mentességre kell ügyelni.

Lehet így is rántást készíteni,zsiradékot hevítünk,beletesszük az aprított vöröshagymát,üvegesre dinszteljük,most az aprított fokhagymát egy keverés,most az őrölt piros paprika,megint egy keverés,merjünk a levesből egy merőkanállal a rántásra,keverjük ki csomó mentesre és folyamatos keverés mellett adjuk a leveshez.

Mindenkinek sok sikert az elkészítéshez.

Jó étvágyat kívánok!

Nincsenek megjegyzések: