Sziszi konyha 2.

Kellemes időtöltést kívánok neked .Köszönöm amiért megnézted a blogot.Remélem találtál kedvedre valót a receptek között.Ha gondolod,nézzél be a másik blogomra is.http://sziszikonyha2.blogspot.hu

2016. szeptember 13., kedd

Rizskrémleves

Rizskrémleves  ????,jesszus Mária..mi a búbánat lehet ez.........
Na valahogyan így álltam hozzá a recept olvasásához,el nem tudtam képzelni,hogy mi a jó fészkesfene lehet ez krémlevesnek mondott valami.
De miután elolvastam a leírást,és az elkészítést,úgy gondoltam,hogy ez akár  ehető is lesz,ezért most veletek is megosztom a receptet.
Közben utána néztem,és jó pár féle rizslevest lehet találni a neten.

Forrás: Ínyes Mester 1000 új receptje című könyv 1935.
            Recept gyűjtemény
Kiadó: MAHIR Szolnok megyei központja



Hozzávalók 6 személyre

10   dkg.rizsliszt
 6    dkg vaj
 1    db póréhagyma
 1    db sárgarépa
 1    db fehérrépa
 1.5 dl. tejszín
 3    db tojássárgája
 1,2 lit. csontleves
 só,őrölt fehér bors...ízlés szerint


Elkészítés
Vajon megpároljuk az összevágott póréhagymát,és a vegyes zöldséget,majd megszórjuk rizsliszttel,és felengedjük a csontlevessel.
Jól kiforraljuk,forralást követően szedjünk ki a levesből mindent,átpasszírozzuk,fűszerezzük,tálalás előtt a tojássárgáját tejszínnel összekeverjük,hozzáadunk egy kanál rizskrémlevest,simára keverjük, teszünk,és a forró leveshez öntjük,jól összekeverjük.
A leves tetejére apró vaj kockákat teszünk,és tálaljuk.


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: