Sziszi konyha 2.

Kellemes időtöltést kívánok neked .Köszönöm amiért megnézted a blogot.Remélem találtál kedvedre valót a receptek között.Ha gondolod,nézzél be a másik blogomra is.http://sziszikonyha2.blogspot.hu

2012. október 10., szerda

"búzácska"

ez egy nagyon gyors,egyszerű kelt kenyér tészta,csupán a a formáját alakítottam olyanra ,hogy a  búzakalászt szimbolizálja,szerintem sikerült





Hozzávalók

275 g.liszt
175 g. langyos víz,ezt kilehet váltani tejjel is,akkor sokkal omlósabb lesz
1 evőkanál olíva olaj
1 tasak élesztőpor,ez kb. egy egész élesztő kockának felel meg ami 2.5 g
2 evőkanál só
1 db.tojás a kenéshez


Elkészítése

én mindent egyszerre a dagasztógépbe tettem,de követtem az utasításokat,először a folyadékot,majd az élesztőt,lisztet,és a tetejére a sót,a só nem találkozhat rögtön az élesztővel,mert nem kel meg a tészta,na ezek uán elindítottam a dagasztást,majd amikor elkészül,akkor kézzel átgyúrtam,és hagytam,hogy megkeljen a tészta
 rúd alakot  formáztam belőle,és ollóval egyenlő távolságra egymástól bevagdostam,majd egyet jobbra,egyet balra technológiával megformáztam a búzakalászt,megkentem a felvert tojással,és irány a sütő ahol is kb. 1 óra alatt készre sült

saláta mellé gondoltam estére,de a nap bármelyik szakaszában lehet egy ilyet sütni........








Jó étvágyat

Nincsenek megjegyzések: