Sziszi konyha 2.

Kellemes időtöltést kívánok neked .Köszönöm amiért megnézted a blogot.Remélem találtál kedvedre valót a receptek között.Ha gondolod,nézzél be a másik blogomra is.http://sziszikonyha2.blogspot.hu

2012. augusztus 18., szombat

grillezett,és serpenyőben sült lazac







muszáj megemlítenem a Dobos /the king / barátomat,hiszen ennek a különlegességnek a receptje, az ő jóvoltából kerülhetett ide a blogomba,majd tehettem a z elkészült ételt,az éhes kritikusaim elé,bár én magam még ez eddig soha sem grilleztem illetve sütöttem lazacot,de ez igen csak nem érződött az elkészült éteknél


Hozzávalók

  1. X mennyiségű lazac filé / nekem vagy 2 kg-ot adott a Józsi barátom/,amennyiben van bennük szálka,akkor egy szemöldök csipesszel eltudjátok azokat távolítani,ezekben nem volt
  2. egy csokor friss kapor
  3. 1 dl.oliva olaj,a sütéshez
  4. 5 dkg vaj, a sütéshez
  5. 2 db citrom,ezeknek majd a levük kell csak

Elkészítés


  • nos én a kapott lazacokból az egyik részt vékonyabb szeletekre vágtam,hiszen így gyorsabban sül
  • az összes lazacnak lenyúztam a bőrét,bár ezt nem kötelező,de mint mondottam,én még soha nem sütöttem még lazacot
  • a filéket bedörzsöltem az előzőleg készített páccal, amikhez ezek az összetevők egy citromnak a leve,só,őrölt fekete bors,aprított kapor,és olivaolaj.........no nem vastagon csak úgy érzéssel,majd egy 1/2 órát pihentettem a szeleteket
  • közben előkészítettem a serpenyőt amibe 1/2 olivát öntöttem,és hozzá adtam a vaj felét hagytam a vajat elolvadni
  • így a kettő elegyében kezdtem el a lazac filék egyik részét kisütni,természetesen a "zsiradék" kellően forró volt
  • a lazac filéket nem kell órákig sütni,a lazac szelet vastagsága határozza meg a PERCEKET!!!! igen csak percek
  • amikor kellően szép barna színt kapott a lazac szelet,és hús ruganyossága is megfelelő akkor elérem a kívánt sikert
  • a grillel nem sok faxni volt csak felraktam a rácsra a lazackákat,és szép aranybarnára sütöttem a szeleteket,ja de azért közben a maradék páclével locsolgattam
  • zöld salátát ajánlanék hozzá,bár mi főzött rizst fogyasztottunk hozzá
Jó étvágyat:))))

Nincsenek megjegyzések: