Sziszi konyha 2.

Kellemes időtöltést kívánok neked .Köszönöm amiért megnézted a blogot.Remélem találtál kedvedre valót a receptek között.Ha gondolod,nézzél be a másik blogomra is.http://sziszikonyha2.blogspot.hu

2017. január 30., hétfő

Wokban sült,párolt zöldségek Kínai 5 fűszer keverékkel

Valójában f.××××m sincsen,hogy ez mi lehet,vélelmezhetően van hivatalos elnevezése, az én konyhámban nem számít. :)
 
Ennél az ételnél is fontos számomra,hogy lassan szívódik fel,nagyon jó a GLIKÉMIÁS INDEX mutatója.



Kellet valami könnyűt kitalálnom,mert már nagyon unom a nehéz étkeket.Gondolkodtam a bárányfelhőn,a becsapott ablakon,a mázas mosogató tálcán,......Valójában a desszert okozott igazi talányt,de megoldottam,és a lágyan habzó Svelto-s szivacs mellett döntöttem.

Bármilyen zöldséget lehet használni,úgy tudom,hogy nincsenek szabályok,de én nem vagyok Kínai,csak töröm a Magyart :)

A hozzávalók mennyiségén,fajtáin természetesen lehet változtatni,ez egy személyre készült adag!!!

Na félre a humort,induljon a főzés.


Hozzávalók:

1/4 fej édes káposzta
1/4 fej kelkáposzta
1/2  fej pak choi (bordás kelkáposzta )
1/2  fej cikória 
1 db újhagyma
2 ek. sötét szója szósz
1 kk. Kínai ötfűszer keverék
2 ek. szezám olaj 
WOK EDÉNY 




Elkészítés: 

Minden zöldséget megmosunk,lecsepegtetjük,majd számunkra megfelelő nagyságúra daraboljuk a zöldségeket.





Azért a káposzta torzsákat vágjuk ki a felhasználás előtt :) :) 

Wok edényünket,felrakjuk a legnagyobb gáz rózsára,és a legerősebb lángon,felforrósítjuk.



Amint felforrósodott a wok,tegyük bele az olajat,


1-2 után mehet az édes káposzta,majd pár perc( 3-5) elteltével, a pak choi-t, 3-5 perc után a cikóriát,2-3 perc után a kelkáposzta jön,és legvégül a darabolt újhagyma.













 A fázisok végén,jöhet a szójaszósz,és az ötfűszer keverék,a forró wok-ban átkeverem a zöldséget,és leveszem a tűzhelyről.





Elkészült a gyors,vitaminokban gazdag,egyszerű,de annál laktatóbb ebéd.




Én mindent kissé odakapattam a wok-ban,de így minden zöldség roppanós maradt.


Jó étvágyat mindenkinek.
 
 

Nincsenek megjegyzések: