Sziszi konyha 2.

Kellemes időtöltést kívánok neked .Köszönöm amiért megnézted a blogot.Remélem találtál kedvedre valót a receptek között.Ha gondolod,nézzél be a másik blogomra is.http://sziszikonyha2.blogspot.hu

2015. április 9., csütörtök

Tejfölös pogácsa

 Semmi ..csak unatkoztam,és gondoltam sütök egy jó adag tejfölös pogácsát.

Persze azért előtte benéztem a hűtőbe,és megnyugodva láttam,hogy van tojás,és tejföl,és friss élesztő is ,a többi hozzávalókban biztos voltam.

Gyorsan belenéztem az egyik szakácskönyvembe,és nekiláttam.

hozzávalók 

 

elkészítés

  1. Az élesztőt a langyos cukros tejben felfuttatjuk.
  2. A lisztet beleszitáljuk egy tálba, és belekeverjük a sót.
  3. Alaposan elmorzsoljuk a margarinokat a liszttel.
  4. Beletesszük a a felfutott élesztőt, a tojásokat és a tejfölt.
  5. Jól összegyúrjuk a tésztát, majd fél órára letakarjuk, és pihentetjük.
  6. Lisztezett deszkára téve,  kinyújtjuk, és hajtogatjuk. Fél órára ismét letakarjuk, és kelesztjük. Ezután újra kinyújtjuk, majd megismételjük a folyamatot még kétszer.
  7. 1-1.5 cm-esre kinyújtjuk a tésztát, és kiszaggatjuk. Ezután még pihentetjük 15 percet, megkenjük felvert tojás sárgájával, és sütőpapíros,vagy kizsírozott  tepsiben megsütjük.


Nos így történt a nagy eset.Viszont ez első olyan hajtogatott pogácsám,ami tényleg sikerült,és olyan amilyennek lennie kell.

Nincsenek megjegyzések: